У сталевих трубах опалення час від часу можуть статися аварії. Щоб бути до них готовими пропоную вивчити дану статтю. Насамперед аварії відбуваються із-за корозії в трубах, яка сприяє утворенню свищів і проривів труб. Причин сприяють цьому велика кількість — це і тривала експлуатація без проведеного ремонту, блукаючі струми, погано проведена промивка системи, частий злив води із системи опалення з-за чого в систему потрапляє повітря.

Для запобігання утворення конденсату на трубах необхідно,щоб температура заповнює води була не нижче +40°С. не Можна щоб вода заповнює опалювальну мережу була більше + 70°С. Також потрібно, щоб тиск, під яким вода подається в заповнювану опалювальну систему не повинна перевищувати статистичного тиску цієї мережі більш ніж на 2 кгс/см2. Для запобігання гідравлічних ударів, а також для кращого видалення повітря необхідно запірні засувки відкривати поступово. Для того, щоб у зимовий період не сталося аварій необхідно при підготовці до опалювального сезону повідомляти комунальним службам про виявлені пошкодження.

Витоку часто виникають у вигинах труб, через мікротріщини, які утворюються при неправильній згинанні. При утворенні витоку виконуються ремонтні роботи, при яких несправні ділянки замінюються або проводять зварювальні роботи. Для того, щоб тимчасово вирішити проблему встановлюють на пошкодженій ділянці хомут. Але цей спосіб хороший тільки тоді, коли необхідно швидко вирішити проблему. Як тільки з’явиться можливість провести зварювання і заварити пошкоджену ділянку, тоді зніміть хомут і зробіть ремонт.

Протікання теплоносія в різьбовому з’єднанні дуже часто відбувається через неякісно зробленого ущільнення або з-за того, що ущільнення з часом вигоріло, глибоко прорізаних або зірваних гайках. У таких випадках необхідно перебрати різьбове з’єднання або замінити його. Рекомендую не користуватися ущільнюючої фум-стрічку при ремонті різьбових з’єднань системи опалення, а скористатися для ущільнення різьби добрим старим льоном. Після того, як намотайте льон намажте його герметиком, тоді з’єднання простоїть довше і при всьому цьому, якщо виникне така необхідність ,його буде легко розібрати.

Як відремонтувати різьбове з’єднання при витоку.

Якщо різьбове з’єднання знаходиться тривалий час в експлуатації, то його дуже складно розібрати за засохлої фарби та корозії на різьбі. Для того, щоб легше було розібрати різьбове з’єднання, прогрійте його за допомогою паяльної лампи. Ущільнювач вигорить і з’єднання можливо буде розібрати. Підтягувати різьбові з’єднання, яке в даний час експлуатується неприпустимо, тому як висохла лляне пасмо не зможе надійно герметизувати з’єднання.

Витік з-під муфти.

При витоку з-під муфти відкрутіть спочатку контргайку, потім муфту. Почистіть різьблення, потім покрийте її герметиком, намотайте на різьбу пасмо по ходу закручування різьби і від початку різьблення. Намотування виробляєте рівне. Потім змастіть навернений льон знову герметиком і загорніть муфту до упору, а потім намотавши льон між муфтою та контргайкою також змастіть його герметиком. Потім підібгайте з деяким зусиллям контргайку до муфти.

Витік з-під контргайки.

Витік з-під контргайки може статися через вигоряння ущільнюючої лляного прядива або з-за деяких дефектів муфти. Після повернення контргайки необхідно старий ущільнювальний матеріал видалити, почистити місце з’єднання. При намотуванні лляного прядива простежте, щоб у ній не було жодних сторонніх включень. Льняне пасмо намотують по ходу обертання контргайки. Змастіть льон герметиком і закрутіть контргайку до упору.

Якщо контргайка вільно обертається на трубі і не затягує ущільнювальний матеріал значить стався зрив різьби на сгоне або на контргайке. У цьому випадку згін або гайку необхідно замінити.